tisdag 15 mars 2011

Tisdag 15/3 - Eftermiddag

Tisdag. Massor av vecka kvar.

Jag funderade på att skriva ngt om Japan, men det finns andra som kan skriva mer och bättre om det. Istället finner jag mig själv funderande på vad Billy Corgan gör nu. En snabb wikipediasökning senare får jag reda på att han och resten av Pumpkins turnerar och släpper albumet "Teargarden by Kaleidoscope", 44 spår släppta över ett par år via webben. Väldigt 10-tal antar jag.

Tänker på Corgans sidoprojekt "Zwan" som han startade 2001 efter att han dödat Pumpkins. De la av 2003 efter en skiva, "Mary star of the sea". Jag antar att jag var den ende som gillade dem. Hittar dem inte på Spotify, men deras först singel fanns på dutuben. Jag gillar det fortfarande. Det kanske var för glatt för att Corgan skulle gilla det? Ser också spontant att Pumpkins "Bullet with butterfly wings" används i en Dead Space 2-trailer. Borde väl spela igenom det också. Någon gång.

För nu blir det iaf "Mayonaise" och kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar