måndag 11 april 2011

Måndag 11/4 - Eftermiddag

Inser att jag varit dålig på skriva. Får bättra mig.

Helgen har inneburit två insikter:

1) Magic är alldeles för roligt för att jag inte ska spela det oftare. FNM får helt enkelt bli mitt nya fredagsnöje. Det är billigare än att dricka sprit iaf.
2) Jag måste åka till Way Out West. Varför? För att Pulp kommer. Pulp. Pulp! PULP! Inte nog med att de inte spelat live på säkert tio år, de är dessutom det enda stora britpopbandet jag inte sett live (med detta menar jag att jag sett Blur, Oasis och Suede. Suede såg jag till och med fyra ggr på samma Roskildefestival. Det var onekligen en intressant idé av dem att göra fyra konserter på samma festival. Bra idé? Nja...). Att sen Kanye West dyker upp och kanske spelar några bitar från sitt senaste, briljanta, album gör väl inte saken sämre.

I övrigt har det varit en helg fattig på kulturella upplevelser/rekommendationer. Jag får helt enkelt spendera kvällen med en Bret Easton Ellis-roman och repriser av Kobra på SVT Play. Pretentious? Moi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar